torsdag 7 februari 2013

Kapitel 1


Lala gick till ett kafé tvärs över gatan.
Hon beställde en kaffe och satte sig vid bordet.
Hon satt och funderade på vad hon skulle göra härnäst.
"Vad fint här är" tänkte hon och såg sig om.
Hon såg bort mot kassan på den stora godisburken vid disken.
Hon skrattade till.
Det påminde henne om Ginger.
"Hit måste jag gå igen" tänkte hon.
Hon drack upp sin kaffe och gick ut.
Där ute såg hon Kai Kahale.
Hon gick genast fram till honom och började prata om alla möjliga saker.
Han avbröt henne mitt i en mening och sa att han inte ville ha med henne att göra.
Hon förstod inte varför förrens hon såg ner på sina armar och kom ihåg att hon var gul.
"Dumma kändisar!" tänkte hon och åkte hem.



När hon kom hem insåg hon hur otroligt kissnödig hon var.
"Typsikt också! Toaletten kommer ju inte förrens imorgon!"
Hon sprang bort till ett av de närmaste husen.
- Jag måste bara låna toan, sa hon och sprang in.
När hon kom ut igen stod mannen som öppnat och stirrade på henne.
Sen satte han sig snabbt vid datorn och sökte på nånting.
- Vad gör du? frågade Lala.
- Jag försöker hitta fakta om sådana som du, sa han kort.
- Jag är en människa! sa Lala.
- Människor är inte fula, stora, gula psykopater! fräste han.
- Och troll har inte solglasögon! skrek hon och slet av honom glasögonen.
Hon slängde de i marken och sprang ut.



"Är jag verkligen så annorlunda?" tänkte hon när hon kröp ner i sovsäcken.
Hon somnade nästan direkt.
Det hade varit en lång dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar