söndag 17 februari 2013

Kapitel 10

Lala blev befodrad!
Chefen tyckte att hon hade blivit riktigt duktig och gav henne en befodran.
Eller så tyckte han kanske att hon var usel på att mima, och trodde att hon var bättre på sina nästa uppgifter.
I vilket fall var hon glad över att ha blivit befodrad.


Hon stod utanför huset en stund och övade med eldbatongen.
Plötsligt började hon må väldigt illa.
Hon sprang in och kräktes i toalettstolen.
- Vad är det älskling? frågade Moo.
- Jag mår lite illa, det är allt, sa Lala.
- Kom, vi går till doktorn, sa Moo.
Efter besöket hos doktorn var det bara glada miner.
De hade fått reda på att Lala var gravid!


När de stod hemma i köket tog Lala chansen.
- Jag vet inte om jag kommer att hitta något bättre tillfälle, så jag gör det nu, började hon.
Hon gick ner på knä.
- Vill du gifta dig med mig Moo?
- Självklart vill jag det! utbrast han.


I väntan på barnet gick Lala mest runt hemma.
De hade bestämt att bröllopet skulle äga rum direkt efter att barnet var fött.
Moo var och jobbade, och Lala var hemma och donade.
Gästlistan till bröllopet var väldigt kort, där fanns bara en person.
Lucia.
När Moo var och spelade in en reklamfilm ringde Lala till Lucia.
- Vill du komma på mitt bröllop?
- Vilka mer ska komma?
- Eh.. ingen.
- Jag kommer.
Sedan la hon på.
"Vill hon inte veta när det är" tänkte Lala.
"Jaja, vi vet det ju inte ens själva än!"
Hon gick och kollade så att allt var iordningställt till barnet.
Det ända var en barnsäng...
"Oj, nu kommer den" tänkte Lala.
Hon kände att det var dags och skyndade sig ut till en taxi.
"Tur att inte Joe är här" tänkte hon.
Hon kom ihåg hur hon skrattat när hon såg paniken i hans ansikte.
Efter bara några timmar kom hon ut med en liten flicka.
Hon såg ner på det lilla barnet.
- Hejsan Peach, sa hon till det lilla knytet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar